Jumaat, 25 Disember 2009

Ayohsu dan Saya



Assalamualaikum, Nama saya Nazmi, umur saya 9 tahun. Saya bersekolah di Sek. Ren. Keb. LKTP Chalok Barat.



Ini Ayohsu saya, dia balik ke rumah sebab dia sedang bercuti. Saya suka berkawan dengan dia. Tapi dia suka merajuk. Satu hari saya terpanggil dia bodoh, dia merajuk. Saya cakap yang kawan - kawan saya yang lain kalau bergurau selalu sebut bodoh, bodoh, biase je!. Ayohsu cakap yang perkataan tuh kasar dan menyinggung, die cakap lagi orang kite selalu sangat pakai perkataan tuh. Saya tak paham sangat kenapa, tapi saya ikut je sebab kalau saya dengar cakap dia, dia bagi main PSP dia.

Lepas tuh semalam tengok Galleri Perdana kat TV1, pasal tsunami. Ade die tunjuk video orang dihanyutkan air. Macam lawak sebab dia tunggang langgang, Nazmi pun gelak la!. Ayohsu marah, die cakap ini tragedi, mane boleh gelak. Nazmi tak paham tragedi tu apa, tapi kalau Ayohsu marah tuh makneye bende tak elok lah kot. Lepas tu die tunjuk pasal sorang pakcik yg baby dia mati sebab tsunami tuh, Nazmi tak paham lagi. Baby tuh kecik lagi, mane boleh die mati awal - awal. Nazmi ingat ustaz cakap kat sekolah, kalau baby mati terus masuk syurga, sebab tak buat dosa lagi, Nazmi tanye Ayohsu betul @ tak, tapi die senyum je.

Hmmmph, dok tahu nok royak gapo doh....

2 ulasan:

cikpuanNaiz berkata...

wes rmzi..nk ank sedara mu tulih ke..or mu yg tulih sndiri..haha

FoxCrew.88 berkata...

tulis sdiri tu.. koya mude.. haha!!